Titulinis
Patarimai

KAIP IŠLIKTI ENERGINGAM VISĄ DIENĄ?

Vienas didžiausių rūpesčių šiuolaikiniam žmogui – kaip per visą įtemptą darbo dieną išlikti energingam. Pasak specialistų, norint nestokoti energijos ir jėgų, pirmiausia reikia stebėti savo savijautą, atkreipti dėmesį į tai, ką valgome ir kaip


ilsimės.

Dažna nuovargio priežastis – poilsio ir vitaminų trūkumas

Jei jaučiatės mieguisti, pavargę, nedarbingi ir irzlūs, žinokite: labiausiai tikėtina, kad jums trūksta vitaminų ir tinkamo poilsio. Norint susigrąžinti energiją, reikėtų atkreipti dėmesį į savo poilsio rėžimą.  Geriausia eiti anksčiau miegoti, patartina tai daryti iki 23 val. Net Napoleonas sakydavo, kad visi, kurie miega nuo 2 val. nakties iki 7 val. ryto, gaišta savo laiką. O pats eidavo miegoti lygiai 21 val. ir keldavosi apie 2 val. Tai yra tikra tiesa – nuėję miegoti anksčiau, užsitikrinsite daugiau energijos kitai dienai, negu nuėję į lovą vėlai.

Taip pat reikia nepamiršti sveikos mitybos principų, nes maistas yra pagrindinis mūsų energijos "variklis“. Specialistai pataria vartoti daugiau vitaminų, kurie padeda maistines medžiagas paversti energija. Vertingiausi vitaminai yra tie, kurie gaunami valgant sezoniškas daržoves ir vaisius.

 

„Pavasarį labai aktualu nepamiršti sezoninių gamtos gėrybių: atsirandančių ankstyvų geriausia ekologiškų daržovių, paskanauti klevų ar beržų sulos. Maisto produktų santykis neturėtų skirtis nuo kito metų laiko. Tik mūsų šalyje nepakankamai vartojama daržovių ir vaisių, todėl jų gausesnis valgymas turėtų didesnę naudą žmogaus sveikatai“, – pataria gydytoja dietologė Kristina Jasmontienė.

 

Greitas gyvenimo tempas taip pat vargina

 

Gaunamas tinkamas vitaminų kiekis užtikrina gerą bendrą savijautą ir sustiprina organizmą. Tačiau reikia paminėti, kad kuo toliau, tuo labiau tampa įprasta gyventi greitu tempu. Mes nuolatos kažkur skubame, lekiame, vis dažniau pamirštame sveikai maitintis (kartais net pavalgyti), patiriame stresą, todėl jaučiamės išsekę.


Dažniausiai energijos stoką bandome kompensuoti kava, o nuotaiką pasikelti saldžia bandele. Mokslininkai patvirtins, o jūs sutiksite, kad kava yra tik trumpalaikė priemonė, kuri padeda pražvalėti, bet energijos visai dienai neatneša. Gydytoja dietologė K. Jasmontienė teigia, kad „kava vartojama saikingai turi nemažai teigiamų savybių, sveikam žmogui rekomenduojamas saugus kiekis - iki 3 puodelių per dieną. Deja, norintieji pasisemti jėgų, dažnai kavos išgeria daugiau negu rekomenduojama. To pasekoje pasireiškia tokie simptomai, kaip nemiga, irzlumas, virškinimo sutrikimai ir kt.

 

Iš kur pasisemti energijos skubančiam žmogui?

 

Esant nevisavertei mitybai, vitaminų galima gauti ir iš maisto papildų, kuriuos rekomenduojama išsirinkti pasitarus su gydytoju ir vartoti tik profilaktiškai. Taip pat patartina skirti daugiau laiko poilsiui ir sportui. Kavą galima pakeisti kitomis energijos suteikiančiomis, tonizuojančiomis, stimuliuojančiomis, didinančiomis darbingumą medžiagomis: paprasčiausias ir  pigiausias būdas yra vanduo su citrina, efektyviausias – arbatos ar įvairūs preparatai su ženšeniu ir guarana.

Guarana – veikia greitai, efektyviai ir du kartus ilgiau negu kava

Guarana yra puikus energijos šaltinis, stimuliatorius. Ji auga Brazilijoje ir vietinių gyventojų vartojama kaip tonizuojanti priemonė nuo nuovargio jau daugelį
metų.

Guaranoje esanti medžiaga guaraninas, skirtingai negu kofeinas, veikia lėčiau: šio augalo ekstraktas nėra greitai pasisavinamas, tačiau turi du kartus stipresnį poveikį negu kofeinas. Iš guaranos sėklų gaunamo ekstrakto kapsulės vartojamos kaip energetinis maisto papildas. Jų suvartojęs žmogus pajunta ilgalaikį energijos antplūdį.

Taip pat mokslininkai ištyrė, kad guarana greitina suvokimą, mažina protinį nuovargį, aktyvina medžiagų apykaitą, gerina virškinimą, mažina apetitą, todėl gali padėti numesti svorio. Įrodyta, kad vartojant guaranino galima netekti iki 10% kūno svorio. Vis dėlto ir vartojant, ir nevartojant guaraniną būtina paisyti sveikos mitybos principų.

1. Angelo PC, Nunes-Silva CG, Brígido MM, Azevedo JS, Assunção EN, Sousa AR et al. Guarana
(Paullinia cupana var. sorbilis), an anciently consumed stimulant from the Amazon rain forest: the
seeded-fruit transcriptome. Plant Cell Rep. 2008 Jan; 27(1):117-24. Epub 2007 Oct 5.
2. A double-blind, placebo-controlled, multi-dose evaluation of the acute behavioural effects of
guaraná in humans. Haskell CF, Kennedy DO, Wesnes KA, Milne AL, Scholey AB. J Psychopharmacol.
3. Over-the-counter products for weight management. Beall J. Ala Nurse. 2007 Sep-Nov; 34(3):11-2.

 

Guarana Forte - tai lyg energijos užtaisas tiesiai iš Amazonės džiunglių, kuris suteikia energijos tada, kai jos ypač reikia.

Norite laimėti Guarana Forte maisto papildą? Dalyvaukite Facebook konkurse!